-دارای انگیزه و علاقه مندی به فروش باشد

تفاوت کارهای اداری تعریف شده با کار فروش ، کاملا در انگیزه ها و علاقه مندی به فروش است که بدون آن هرگز نمی توان فروشنده ای توانا بود .
-مردم دار باشد

حفظ مشتریان فعلی یعنی تداوم فروش و همچنین تبلیغ رایگان از جانب مشتریان برای جنس یا خدمات شما .

-صبور باشد

فرآیند فروش ، فرآیندی وقت گیر کسل کننده و حساس است که در صورت عدم صبوری منجر به شکست می شود .   

-بردبار باشد

مشتریان ناآگاه و نابلد سوالات بی ربط و تکراری می پرسند و همچنین تکرار جملات و شمردن چند باره ی ویژگی های محصول یا خدمات شما نیاز به شخص کاملا بردبار دارد .

- دارای استقامت باشد

عدم نتیجه گیری و موفقیت در فروش محصول یا خدمات شما باعث دلسردی و نارضایتی  از شغل بازاریابی خواهد شد به همین دلیل بهترین مشتری که ممکن است مشتری بعدی شما باشد ، از دست خواهید داد. پس تداوم و استقامت در فروش از شروط اساسی کار بازاریابی است.

-دارای انضباط کاری باشد

عدم انضباط در کار باعث سردرگمی و احساس کلافگی در شما ، مشتری و کارفرما می شود درنتیجه ممکن است بهترین مشتریان خود را از دست بدهید .

-دارای اعتماد به نفس بالا باشد

داشتن اعتماد به نفس بالا باعث قدرتمند شدن بیشتر شما خواهد شد ،هیچ یک از مشتریان  تمایلی به خرید از شخص ضعیف و ناتوان را نخواهند داشت و عدم اعتماد به نفس منجر به  ضعیف جلوه دادن محصول یا خدمات شما خواهد شد و در نهایت شما را به دلیل عدم موفقیت دلسرد خواهد کرد .

-دارای ابتکار عمل باشد

مشتریان دنبال تامین نیازهایشان هستند . پس ابتکار عمل در شناساندن بهترین محصول یا خدمات منجر به تامین بهینه نیازهای مشتریان می شود . این عمل بسیار کاربردی و راهبردی خواهد بود .

- مسئولیت پذیر باشد

کارفرما یا مشتری در حقیقت فروشنده یا بازازاریاب را در مقام وکیل خود انتخاب کرده است در نتیجه  عدم مسئولیت پذیزی منجر به شکست می شود .

-مشتری گرا باشد

هر گاه مشتری شما را در جبهه و تیم خود حس کند تقریبا شما بیشتر مسیر فروش را طی کردید .

- صادق و درستکار باشد

راستگویی و درست کاری باعث اعتماد پیدا کردن به شما می شود  که در امر فروس بسیار موثر است .

-سخت کوش باشد

بازاریابی نیاز زیادی به سخت کوشی و پشتکار دارد زیرا نتایج از این دو عامل به دست می آید .

- شنونده ی خوبی باشد

مشتری در حقیقت در هنگام خرید بخش عمده ای از نیاز های خود را به شما می فروشد  در عوض از شما کالا یا خدماتتان را به عنوان بهای این فروش طلب می کند پس شنونده خوب بودن می تواند این معامله را تسریع بخشد .